Pitkästä aikaa ehdin taas syventymään numeroihin, eli kävin vaa'alla. Pisti meinaan hermostuttamaan kun meni 200 g alas ja 200 g ylös vuoropäivinä.

Olen jättänyt sanan laihdutus pois, parempi ajatella tätä elämäntapana. Päivän ruokailut ovat vakioituneet eikä minun tarvitse kaikkea itse valmistaa, vaan Eric viihtyy kanssa salaattiaineitten parissa.

Päivän ruokailut ovat nyt

Aamiainen:

35 g All Brans aamiaismuroja ja 2,5 dl Optimel jugurttijuomaa, sokeritonta ja rasvatonta tai kokojyväleivän siivu ja 2 munan omeletti

Kupillinen Latte Macchiatoa asemalla

Lounas

100 g kananfileen siivuja tai kinkun siivuja tai puoli purkkia tonnikalaa, vedessä

1 kokojyväleipä (mulla menee kyllä töissä 2 siivua ruisnäkkäriä)

250 g kirsikkatomaatteja tai kurkkua

1 banaani tai mandariini

Naposteltavaa: Manteleita, en laske niitä kovin tarkasti mutta otan 2 mantelia kun oikein kovasti mieli tekee

Illallinen

Lautanen yli puolet salaattia, sekoitettuna tomaatteihin, kurkkuun, salaattisipuliin, oliiveja ja fetajuustoa,

salaattikastike tehtynä oliiviöljystä, sitruunamehusta, mausteista ja balsamicoviinietikasta

100 - 150 g lihaa tai kalaa, resepteistä riippuen

Jos oikein mieli tekee niin valmista quinoapilahvia, se on niin mahtavan makuista! Mutta otan vain yhden lusikallisen lautaselle (okei, aika ison lusikallisen)

Illallisen jälkeen vielä hedelmä ja jos kamalasti mieli tekee jotain, niin pari kuutioo juustoa, sellaisia peukalonpään kokoisia paloja.

Oikeestaan kyse ei ole siitä että seuraisin jotain ihmedieettiä, luulen että kyse on siitä että osaan sanoa EI. Minulla on 20 työntekijää jotka tuovat töihin päivä toisensa jälkeen mitä ihanempia paistoksiaan, mutta kun olen kaikille selvästi ja ääneen sanonut että minulle EI saa tarjota, koska minä todellakin haluan toisenlaisen vartalon...

Niin siis, kuukausi ja päivä ja 8,6 kiloa pudonnut, siitä on kyllä varmasti puolet nesteitä, mutta olkoon. Hyvä tulos omasta mielestäni vajaalle viidelle viikolle ja Ericin paino menee kanssa alaspäin, mutta ei olla viime aikoina oltu yhtä aikaa kotona, eli en tiedä punnituksesta. Eric oli viikolla illallisella kolleegoidensa kanssa ja on yrittänyt vähän tiukentaa dieettiään sen jälkeen...

Yritän välttää suolaa, tein viime viikonloppuna kaalisoppaa jonka maustoin Aromat-maustesuolalla ja paino nousi 2 kiloa!!!! Siis niin kamala jano oli ruokailun jälkeen ja kaikki neste jäi kroppaan.

Sonoma-dieetin mukaan illallisella saa juoda lasillisen viiniä, mutta minä olen antanut itselleni luvan lauantai-iltaisin nauttia saunakaljaa niin paljon kuin huvittaa. Mutta silloin jätän muuta hiilihydraattia vähemmälle.

Veden juominen on vielä ongelma, töissä varsinkin. Olen huomannut että jos juon tosi vähän, niin painon putoaminen pysähtyy ja kun juon pari litraa vettä illassa niin painokin putoaa jopa 500 g!

Harmittaa kun en ole kuvaillut kaikkia syömisiäni mutta kyllä minä sitten kun taas löytyy joku kiva resepti, nyt on melkein noita samoja illallisia nautittu kuin blogin alkuvaiheessa ylös kirjoitin.

Nyt pitää sitten lisätä liikuntaa, huomasin että läskini roikkuvat löysemmässä...ullakolla pitäis olla sellainen sininen härveli jonka avulla pystyy vetään vatsaliikkeitä, uudet Adidakset on sisäänajettu työpaikalla joten voi alkaa taas harrastamaan sauvakävelyä. Tarttee kaivaa se askelmittarikin jostain esille.

Että tällaista kuuluu meille näin lauantaipäivänä, Eric on töissä, minä nautin normaalin all Brans aamiaiseni ja suunnittelen mitä tehdä loppupäivänä. Ostin Burdan ompelulehden, isokokoisille, mutta kannattaako tässä vaiheessa uusia vaatteita alkaa ompeleen, taitaa kaapit pullottaa täynnä vaatteita jotka vain odottavat minun pienenemistäni...